29 lipca, 2018 0

Dodawanie produktów do sklepu internetowego

Czyli wprowadzanie dowodów rzeczowych - zdjęć, opisów, może filmów do sklepu internetowego / e-magazynu - zagadnienia podstawowe.

Firma web3promagraco Michał Chechelski specjalizuje się w optymalizacji i pozycjonowaniu internetowych struktur logistycznych i sprzedażowych, takich jak e-magazyny, serwisy aukcyjne, platformy typu marketplace oraz sklepy internetowe. Więcej na temat naszych usług można przeczytać w odrępbnym artykule na temat sposobu wprowadzania przez nas produktów na sklepy internetowe.

Wprowadzaniem produktów, a w rzeczy samej psychical evidence tych produktów, zajmujemy sie już na tyle długo, że zdajemy sobie sprawę z tego jak należy postępować, aby w szybki sposób zbudować sklep internetowy dobrze widoczny w wyszukiwarkach internetowych. Wiemy, że czas to pieniądz i trzeba działać w taki sposób, aby jak najniższym kosztem osiągnąć jak najwyższe przychody. Stąd działamy bądź to w oparciu o instrukcje wysyłane nam przez właścicieli sklepów, którzy już poznali sekret właściwego postępowania bądź też, tłumaczymy sprzedawcom, w jaki sposób należy to robić.

Nasze działania zasadniczo różnią się od działań reklamowych, które w głównej mierze skutkują przejściami z płatnie wykupionej reklamy (np. google adwords). My zajmujemy się nade wszystko optymalizacją powierzchni sklepów internetowych, wprowadzaniem odpowiednio przygotowanych opisów i zdjęć, których oryginalność i właściwa konstrukcja skutkują nie tylko zapełnieniem półek produktami, ale i nade wszystko wzrostem pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarkach internetowych.

Do sklepu internetowego wprowadza się dowody rzeczowe (ang. psychical evidence), do których zalicza się w głównej mierze zdjęcia, opisy i parametry techniczne. Poza tym pod kątem SEO i SEM ważne jest odpowiednie tytułowanie podstron, zdjęć, linków i innych modyfikowalnych struktur serwisów sprzedażowych (tzw. przyjazne linki).

Ręczne wprowadzanie dowodów rzeczowych produktów może być dość czasochłonne, zwłaszcza jeżeli każdy produkt wymaga oryginalnego opisu. Dlatego też dowody rzeczowe produktów można wprowadzać stopniowo, dzieląc pracę na etapy. W pierwszej kolejności dodaje się zdjęcia, wprowadza parametry i odpowiednio tytułuje ofertę. Dopiero w następnej kolejności można pokusić się o bardziej indywidualne podejście do oferty i jej oryginalny opis. Generalnie rzecz ujmując powinno się unikać jak ognia kopiowania opisów, albowiem każde powielenie wykryte przez roboty google może skutkować spadkie, pozycji sklepu internetowego, a nawet nałożeniem filtru na stronę.

Ostatnio coraz częściej pojawia się możliwość (najczęściej odpłatnego) automatycznego wprowadzenia na sklep dowodów rzeczowych wszystkich produktów. Coraz częściej hurtownicy dysponują wtyczkami API lub plikami produktowymi w formacie CSV/XML. Jeżeli istnieje możliwość automatycznego przeniesienia dowodów rzeczowych produktów, a sklep takiej integracji nie posiada, to należy napisać odpowiedni skrypt lub zmodyyfikować pliki produktowe.

Dodawanie produktów na sklep internetowy jest postrzegane nade wszystko jako zadanie z zakresu wprowadzania danych (ang. data entry), które powinno być wykonane szybko, dokładnie i w zasadzie bezrefleksyjnie. I można powiedzieć, że jeśli sprzedawca ma pomysł na pozycjonowanie sklepu i wie w jaki sposób to robić, to do osoby wprowadzającej produkty na sklep internetowy powinno należeć przede wszystkim wprowadzenie produktów (danych) zgodnie z instrukcją i zaleceniami sprzedawcy.

Michał Chechelski