20 june, 2017 13

Cechy osoby wystawiającej aukcje internetowe

Jakie cechy powinna posiadać osoba do wystawiania aukcji internetowych? Szukasz osoby do wystawiania aukcji internetowych? Nie wiesz jakie kryteria musisz wziąć pod uwagę? Jest przynajmniej kilka kwestii, które warto rozważyć przed zatrudnieniem kogoś do wystawiania aukcji internetowych. Koszty kapitału ludzkiego to bowiem główne koszty jakie będziesz w związku z tym ponosił!

Pierwsza podstawowa sprawa – sumienność!
Nie owijając w bawełnę – wystawianie aukcji internetowych to przeważnie praca w oparciu o materiały przygotowane wcześniej przez producenta i zleceniodawcę. Do najczęstszych czynności należy przenoszenie grafik i treści ze sklepu internetowego na aukcję, zmienianie formatu aukcji, kopiowanie aukcji na inne serwisy aukcyjne. Wystawianie aukcji jest pracą monotonną, która nie wymaga od pracownika zbytniej kreatywności. Czasem zdarzy się wycięcie tła, rzadziej zmiana koloru, niekiedy trzeba poszukać jakiegoś opisu w Internecie, czasem zdjęć – i tyle. Nic trudnego, trzeba po prostu siąść i zacząć wystawiać. I jak się okazuje wielu ludzi ma z tym problem. Wystawianie aukcji może być bowiem, bardzo czasochłonne, a co za tym idzie flustrujące. Wielu osobom po prostu nie chce się wystawiać, nie mają do tego cierpliwości lub zdają sobie sprawę, że w tym samym czasie mogliby zrobić coś bardziej pożytecznego dla swojej firmy. Nie każdy też, kogo chcielibyśmy wziąć do wystawiania aukcji, nadaje się do tej czynności. Tak, jak napisałem jest to praca monotonna, trzeba godzinami robić to samo i myśleć przy tym, aby czegoś nie pomylić. Mało tego, drugiego, trzeciego i kolejnego dnia również trzeba robić to samo i niekiedy miesiącami wystawia się te same produkty, zmienia tysiące cen, konfiguruje podobne parametry itp., itd. Wystawianie aukcji to taka a'la fabryczna praca, w trakcie której „niewykwalifikowany robotnik wkręca tę samą śrubkę na przesuwających się po taśmie skrzyneczkach”. Choć do wystawiania aukcji konieczne jest jakiekolwiek rozeznanie w świecie wirtualnym, tak można się tego nauczyć w kilka dni. Trudno jednak nauczyć kogoś chęci do pracy i sumienności w jej wykonywaniu.

Druga podstawowa sprawa – umiejętność poruszania się po Internecie
Do wystawiania aukcji internetowych najlepiej nadaje się taka osoba, która w Sieci czuje się, jak ryba w wodzie. Jeśli do wystawiania aukcji zatrudni się kogoś, kto nigdy nie miał styczności ze sprzedażą internetową lub jakąkolwiek inną dziedziną działalności internetowej (choćby prowadzenie bloga), to może się okazać, że osoba ta ma problemy z podstawowymi czynnościami webmasterskimi, tempo jej pracy i sposób organizacji są na bardzo niskim poziomie. Inwestowanie w taką osobę, jest łagodnie rzecz ujmując – bardzo ryzykowne, bo może się okazać, że nigdy nie osiągnie jakiegoś przyzwoitego poziomu obsługi Internetu. Jeśli staniemy przed takim dylematem, to warto zastanowić się nad pozostałymi cechami takiego pracownika, nade wszystko czy potrafi się szybko uczyć i czy potrafi się dobrze zorganizować w innych dziedzinach pracy. Wystawianie aukcji internetowych to nie jest trudna praca, obsługi portalu sprzedażowego można szybko się nauczyć, podobnie jeżeli chodzi o szperanie w Internecie (tzw. researching), gorzej jednak z organizacją, której niezbędny jest wysoki stopień oraz chęcią do wielogodzinnego siedzenia przy komputerze (o dziwo nie każdy chce w ten sposób przejść przez życie).

Trzecia podstawowa sprawa – dobra organizacja pracy
I nie chodzi mi w tym miejscu o umiejętność utrzymywania porządku w papierach, choć zapewne przekłada się to na pracę przy komputerze. Bardziej chodzi mi o umiejętne zorganizowanie procesu wystawiania aukcji internetowych, tj. takie wykonanie swojego zadania, aby wystawić je w sposób szybki, bezbłędny i jak najlepiej zoptymalizowany (pod względem treści i grafiki). Ogólnie rzecz ujmując aukcje można wystawiać na dwa sposoby – amatorsko i profesjonalnie. Amatorsko to znaczy, że nie pracujemy, tylko bawimy się z aukcjami. Wszystko robimy niejako w zwolnionym tempie, każdą czynność pielęgnujemy, zastanawiamy się nad kolejnymi etapami pracy, wystawiamy jedną aukcję przez 30 – 40 minut i cieszymy się z osiągniętego efektu. Tak można wystawiać dywan na OLX. Profesjonalnie wystawiać aukcje to znaczy wystawiać je w sposób z góry zaplanowany i niejako masowy. Jeśli chce się wystawić aukcje w spoósb profesjonalny, tzn. szybki, tani i dokładny, to pracę należy podzielić na dające się wyodrębnić moduły. W pierwszej kolejności należy przede wszystkim wydzielić samo wystawianie aukcji z grona pozostałych obowiązków pracowniczych. Jeśli decydujemy się wystawiać aukcje, to nie planujemy wykonywania jakicholwiek innych czynności. Komuś innemu zlecamy obsługę klienta, gospdoarkę magazynową, dokonywanie zamówień, itp. prace. Koncentrujemy się na jednym zadaniu. W tym celu ustalamy paczkę, dajmy na to 30 - 50 aukcji, których wystawienie może zająć od 8 godzin (oczywiście pomijam w tym miejscu możliwość zaciągnięcia aukcji za pomocą API).

Wcześniej przygotowujemy produkty, które chcemy wystawić. Możemy w tym celu utworzyć katalogi. W następnej kolejności zajmujemy się przygotowaniem zdjęć. Warto zacząć od zdjęć, a nie od tekstów, albowiem obróbka graficzna jest przyjemniejsza i pozwala zapoznać się z podstawowymi cechami produktów. Jeśli nie dostaliśmy zdjęć od producenta (pomijam sytuację, że jeśli sami jesteśmy producentem, to musimy w pierwszej kolejności zrobić zdjęcia produktów), to szukamy zdjęć w Sieci i wybieramy kilka zdjęć oddających istotę produktu. Nie za mało, ale i nie za dużo, tak aby zebrać ten physical evidence, który będzie świadczył na rzecz rzeczywistego produktu. Zbieramy zdjęcia do wszystkich aukcji, czyli wyszukujemy około 200 – 300 zdjęć, które wrzucamy do określonych katalogów. Mając już bazę fotografii, wykonujemy ich obróbkę graficzną, tzn. przede wszystkim wszystkie zdjęcia powinny być tej samej wielkości, aby oferta prezentowała się profesjonalnie.

W następnej kolejności wykonujemy szereg innych, wymaganych od nas czynności, np. wycinamy tło, zmieniamy kolor (jeśli nie znaleźliśmy zdjęcia w porządanym przez nas kolorze), łączymy produkty, odwracamy, robimy lustrzane odbicia itp. podstawowe czynności graficzne, które sprawią, że zdjęcie będzie przekonywało klienta do zakupu. Nie bawimy się specjalnie, ale idziemy na wyczucie – poprawiamy co konieczne i opłacalne. Po obróbce graficznej przechodzimy do opracowywania treści. Jesli produkty są podobne i spełniają podobne funkcje, to możemy zastosować opis według jakiegoś wzoru (szablonu), który będziemy tylko modyfikować miejscowo, tak aby opis zgadzał się z prezentowanym produktem. W tym miejscu łatwo o przeoczenia, pomyłki i błędy, stąd treść aukcji trzeba zawsze przeczytać, a każdą aukcję przejrzeć dodatkowo po zakończeniu pracy nad ustalonym pakietem. Po obróbce graficznej i copywritingu pozostaje nam wystawiać aukcję, tj. wpisać określone parametry, podać termin, czas dostawy i inne dane. Oczywiście wszystkie te czynności można robić pojedynczo, dla każdej aukcji z osobna i takie rozwiązanie jest bardziej naturalne jeśli do wystawienia jest kilkanaście aukcji. Niemniej jednak w sytuacji, kiedy trzeba wystawić kilkaset aukcji to lepiej sprawdza się podzielenie tej pracy na „moduły czynnościowe”.

Podsumowując, umiejętność zorganizowania procesu wystawiania aukcji to chyba najważniejsza umiejętność, jaką powinna posiadać osoba wyznaczona do wystawiania aukcji. Umiejętność ta jest oczywiście pośrednio związana z doświadczeniem webmasterskimi i sumiennością. Częste, profesjonalne wystawianie aukcji internetowych skutkuje nabyciem doświadczenia i wiedzy na temat optymalnego wyglądu aukcji internetowej, właściwości pozycjonerskich aukcji internetowych oraz ogólnie rzecz ujmując możliwości przebicia się oferty handlowej na rynku e-commerce. Wystawianie aukcji internetowych to pierwszy krok w stronę pozycjonowania własnych kanałów sprzedażowych, takich jak sklep internetowy. Jest to też siostrzane zadanie wobec dodawanie produktów na sklep internetowych, która to czynność stanowi znowuż podstawę dla optymalizacji sklepów internetowych. Dlatego warto dbać o to w szczegółach i od samego początku postawić na odpowiedniego konia.

4 komentarze

  • post-author
    demo Post author June 6, 2017 Reply

    Quisque semper nunc vitae erat pellentesque, ac placerat arcu consectetur

  • post-author
    admin Post author June 6, 2017 Reply

    Quisque orci nibh, porta vitae sagittis sit amet, vehicula vel mauris. Aenean at justo dolor. Fusce ac sapien bibendum, scelerisque libero nec

  • post-author
    demo Post author June 11, 2017 Reply

    Quisque semper nunc vitae erat pellentesque, ac placerat arcu consectetur

  • post-author
    admin Post author June 6, 2017 Reply

    Quisque orci nibh, porta vitae sagittis sit amet, vehicula vel mauris. Aenean at justo dolor. Fusce ac sapien bibendum, scelerisque libero nec

Leave a Reply

Name *

Email *

Website

Website

Subskrybuj Newsletter

Subskrybując newsletter otrzymasz dostęp do artykułów publikowanych na naszej stronie internetowej.