20 june, 2017 13

Wystawianie aukcji – liczy się nie tylko sprzedaż ale i promocja marki oraz pozycjonowanie sklepu

Aukcje internetowe warto wystawiać w różnych miejscach, na serwisach aukcyjnych, na portalach typu eMarketplace oraz na portalach z darmowymi ogłoszeniami. Dobrze zoptymalizowane oferty handlowe spełniają bowiem wszystkie trzy funkcje: mogą pozycjonować sklep, reklamować markę oraz pozyskiwać klienta.

Jednym z podstawowych problemów wiążących się z dywersyfikacją kanałów dystrybucji jest opłacalność inwestycji, tak jej koszt początkowy, zwrot, jak i generowane przez nią koszty obsługi klienta i gospodarki magazynowej. Mniejszym sprzedawcom może wydawać się to absurdalne, ale obsługa dodatkowego kanału sprzedażowegp może być kłopotliwa, zwłaszcza jeżeli nie można zintegrować związanych z nim prac z pracami wykonywanymi w pierwotnym kanale sprzedażowym. O ile bowiem, np. pod konto w innym serwisie aukcyjnym można podpiąć to samo konto mailowe, tak trudniejszym może okazać się zintegrowanie prac nad gospodarką magazynową, tj. na przykład zamykanie aukcji z wycofywanymi produktami, zmienianie cen na dodatkowych aukcjach, itd., itp..

Niekiedy trzeba naprawdę dobrze się zastanowić nad tym, czy uruchomienie kolejnego kanału sprzedażowego będzie korzystną inwestycją. Czasem jednak, zwłaszcza wtedy kiedy sprzedaż na dotychczasowym serwisie aukcyjnym jest słaba lub wtedy kiedy chce się wzmocnić rozpoznawalność marki lub wtedy, kiedy chce się promować sklep internetowy, wystawienie aukcji internetowych na różnych platformach sprzedażowych może być koniecznością. Aukcja internetowa, jak mikroreklama może pełnić jedną z trzech lub wszystkie trzy funkcje: sprzedażową, reklamową oraz promocyjną (pozycyjną).

Oczywiście najlepiej byłoby gdyby wystawienia aukcji internetowej niosło za sobą przede wszystkim sprzedaż. Niemniej jednak, jak można to zaobserwować w przypadku każdej wystawionej aukcji, tylko część z otwierających ją Userów dokonuje zakupu (1/100 – normalnie zoptymalizowana, 1/50 – dobrze zoptymalizowana). Oznacza to, że w zdecydowanej większości przypadków aukcja internetowa spełnia przede wszystkim funkcję reklamową. Jeśli na odpowiednim miejscu w aukcji dodać logotyp marki / sklepu internetowego, który kojarzony będzie z nazwą i zarazem adresem sklepu internetowego, to Userowi znacznie łatwiej będzie zapamiętać i skojarzyć produkt z naszym sklepem.

Michał Chechelski

4 komentarze

  • post-author
    demo Post author June 6, 2017 Reply

    Quisque semper nunc vitae erat pellentesque, ac placerat arcu consectetur

  • post-author
    admin Post author June 6, 2017 Reply

    Quisque orci nibh, porta vitae sagittis sit amet, vehicula vel mauris. Aenean at justo dolor. Fusce ac sapien bibendum, scelerisque libero nec

  • post-author
    demo Post author June 11, 2017 Reply

    Quisque semper nunc vitae erat pellentesque, ac placerat arcu consectetur

  • post-author
    admin Post author June 6, 2017 Reply

    Quisque orci nibh, porta vitae sagittis sit amet, vehicula vel mauris. Aenean at justo dolor. Fusce ac sapien bibendum, scelerisque libero nec

Leave a Reply

Name *

Email *

Website

Website

Subskrybuj Newsletter

Subskrybując newsletter otrzymasz dostęp do artykułów publikowanych na naszej stronie internetowej.