• Usługacopywriting
  • Technikanaukowa
  • dziennikarska
  • literacka
  • Przedmiotprodukty
  • usługi
  • nauka
  • technologia
  • rozrywka
  • kultura
  • społeczeństwo
  • ekonomia


copywriting pisanie tekstów na strony internetowe


Copywriting - pisanie treści na strony internetowe

Copywriting, czyli pisanie tekstów na potrzeby marketingowe klientów różnych branż towarzyszy nam od samego początku. Jesteśmy dobrze wyszkolonymi kreatorami tekstów na strony internetowe, serwisy, aukcje i media społecznościowe. Posiadamy ponad 10-cio letnie doświadczenie w pisaniu tekstów promocyjnych. Piszemy w sposób szybki, merytoryczny, poprawny stylistycznie, gramatycznie i ortograficznie. Lata pracy nad tekstami pozwoliły nam na zapoznanie się z różnymi stylami pisarskimi - począwszy od popularno-naukowego, poprzez literacki, a skończywszy na dziennikarskim.


Kosztorys - czyli ile kosztuje copywriting?

Cennik pisania treści (cennik copywritingu) ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu KC. Niemniej jednak zdecydowaną większść naszych wycen opieramy właśnie na tego typu schemacie rozliczeniowym. Jak widać podane koszty za pisanie treści na strony internetowe różnią się w zależności od wielkości zlecenia. Ceny za copywriting mogą ulec zmnianie w zależności od tematyki i wymagań merytorycznych.

Cennik copywritinu

  • Teksty SEO - 2 zł / 1000 znaków (luźna rozprawka)
  • Poradniki - 4 zł / 1000 znaków (merytoryczne opracowanie)
  • Opisy produktów - 5 zł / 1000 znaków (na podstawie specyfikacji)
  • Newsy - 6 zł / 1000 znaków (+ wyszukiwanie informacji)
  • Analizy - 7 zł / 1000 znaków (rzetelne i merytoryczne opracowanie)

*podane ceny za usługę copywritingu są cenami netto i nie zawierają podatku VAT (23%). Jesteśmy firmą, płatnikami VAT, do ceny końcowej za zlecenie pisania treści dodajemy 23%.


Teksty SEO - 2 zł / 1000 znaków

Piszemy oryginalne i autorskie teksty SEO - luźne rozprawki, eseje czy feletony na określony przez zleceniodawcę temat. W tekstach SEO słowa kluczowe pojawiają się względnie naturalnie. Teksty możemy zamieszczać na wskazanym blogu, stronie, serwisie czy sklepie z dodatkiem zdjęć czy innych materiałów.

Poradniki - 4 zł / 1000 znaków

Poradnik to coś więcej aniżeli zwykły tekst SEO, to treść wypełniona przydatnymi informacjami skierowanymi na potrzeby grupy docelowej zleceniodawcy. Poradniki odpowiadają na pytania często zadawane przez potencjalnych klientów firmy. Jest to źródło podstawowej wiedzy o producie czy usłudze, które szybko wędruje w górę wyszukiwarki internetowej.

Opisy produktów - 5 zł / 1000 znaków

Piszemy oryginalne i autorskie opisy produktów - merytoryczne i rzetelne informacje na temat określonego produktu na podstawie otrzymanej lub wyszukanej informacji. Każdy opis produktu dostosowujemy do promowanego artykułu. W opisach stosujemy wytłuszczenia i podkreślenia słów kluczowych. Opisy produktów umieszczamy na stronach e-magazynów (jak np. Baselinker) czy sklepów internetowych (typu IAI, PrestaShop).

Newsy - 6 zł / 1000 znaków

Chcesz aby na Twojej stronie internetowej, serwisie informacyjnym czy sklepie pojawiały się zawsze aktualne informacje w oryginalnej oprawie? Nic prostszego - zleć nam przeszukiwanie Sieci pod kątem nowych, ciekawych informacji lub podsyłaj nam wzmianki, które będziemy opisywać i zamieniać w newsy.

Analizy - 7 zł / 1000 znaków

Potrafimy napisać dobrze przemyślany, merytoryczny i rzetelny artykuł o cechach popularno-naukowych, który nie będzie nie tylko źródłem wiedzy dla klienta ale i nośnikiem wartości dla firmy. Specjalizujemy się w pisaniu artykułów analitycznych, w których przedstawiamy sprawdzone informacje, opinie ekspertów i wyniki badań.


Jak nawiązać współpracę? Czyli proces realizacji zlecenia

  • Skontaktuj się z nami i określ swoje potrzeby
  • Napisz ile tekstów potrzebujesz i jakiej jakości
  • Napisz jakich tematów / słów kluczowych potrzebujesz
  • Napisz na kiedy chciałbyś mieć gotowe teksty
  • Ilekroć będziemy mieli gotowy tekst, tylekroć go wyślemy
  • Do każdego tekstu dodajemy raport antyplagiatowy i rozliczenie ilość / koszt
  • Do każdego tekstu dodajemy rozliczenie ilościowo / kosztowe
  • Do każdego tekstu dodajemy plik kontrolny wideo
  • Do końca terminu zrealizujemy wszystkie zlecenia
  • Pod koniec miesiąca wystawiamy fakturę VAT z terminem 10 dni

Raport antyplagiatowy

Do każdego napisanego przez nas tekstu dodajemy raport antyplagiatowy. Zdajemy sobie sprawę ze znaczenie oryginalnego tekstu i zawsze pamiętamy o tym realizując zlecenie. Raport antyplagiatowy do każdego zamówionego u nas tekstu jest syntezą analizy treści zamieszczonych w Internecie. Przeszukujemy wyszukiwarkę Google, a wyniki tego wyszukiwania w ujęciu procentowym wysyłamy wraz z plikami tekstowymi oraz rozliczeniem ilościowo-kosztowym.



Tematyka - czyli o czym lubimy pisać?

Bylibyśmy hipokrytami gdybyśmy napisali, że nie ma to dla nas większego znaczenia na jaki temat piszemy i dla kogo. Ma to dla nas takie samo znaczenie, jak dla wszystkich innych ludzi, którzy codziennie rano wstają i idą do swojej pracy. Poziom naszej motywacji i zarazem chęci do pracy zależą nade wszystko od tego, jak długo możemy pisać na określony temat oraz od tego, jak dużo pieniążków dzięki tej pracy zarobimy.

Pomimo iż jesteśmy przesiąknięci gospodarką kapitalistyczną i piszemy nie o tym co nam się podoba, ale o tym, czego wymaga od nas klient, tak cenimy sobie pracę nad treśćmi, co do których mamy przynajmniej tę swobodę, że możemy je układać wedle naszej koncepcji rzeczywistości, tj. naszego punktu widzenia. Trudno jest pisać i w zasadzie nie sposób pogodzić się z czymś, co jest czarne a nie białe. Dla spokoju ducha nie uprawiamy propagandy, nie piszemy na tematy, co do których nie mamy przekonania i nie przeinaczamy rzeczywistości w taki sposób aby zachęcić ludzi do robienia czegoć, co w rzeczywistości będzie im szkodzić. Nie piszemy treści promocyjnych, które nie mają pokrycia w rzeczywistości, tj. takich, za którymi nie stoi jakaś wartościowa i warta uwagi rzecz. Zachowujemy sobie więc prawo do odmowy zleceń na treści, co do których nie mamy przekonania lub takich, których opracowania przekracza nasze kompetencje.

Niemniej jednak nade wszystko staramy się być pomocni, podnosić wartość produktów i usług podchodząc do swojej pracy w sposób rzetelny i kompetentny. Jeśli już podejmujemy się pisania treści, to podchodzimy do współpracy w sposób profesjonalny i względnie ugodowy. Znamy się na swojej pracy, potrafimy dostrzec błędy, przyznawać się do pomyłek i nanosić stosowne poprawki. Tak w naszej pracy zawodowej, jak i w relacjach partnerskich (partner relations) przestrzegamy nie tylko zasad moralnych i etycznych, ale nade wszystko trzymamy się wytycznych, nadesłanych instrukcji i uzgodnionych kwestii.

Treści opisujące produkty

Klienci zazwyczaj nie czytają marketingowych opisów produktów, tj. ich charakterystyk lub czytają je pobieżnie, zwracając uwagę na ich wytłuszczone fragmenty. Częściej uwagę przykuwają cena i podstawowa specyfikacja dotycząca np. rozmiaru, koloru czy innych właściwości produktu. Nie oznacza to jednak, że opis / charakterystyka nie mają żadnego znaczenia. Wręcz przeciwnie, przedstawienie oferty bez jakiegokolwiek opisu przyczyni się do zubożenia jego funkcji wyobrażeniowej. Ludzie podświadomie pragną wiedzieć jakie potencjalne korzyści przyniesie im zakup określonego dobra. Rola opisu produktu rośnie wraz z jego ceną oraz innowacyjnością.


Opis / charakterystyka produktu na serwisie aukcyjnym copywriting opisy produktow na serwisy i sklepy internetowe Źródło: serwis aukcyjny Allegro.

Treści opisujące usługi

Podobną rolę odgrywają treści opisujące usługi, choć ich rola jest w tym przypadku dużo większa. Przede wszystkim usługi są zazwyczaj dużo bardziej skomplikowane, składają się z większej ilości komponentów, mają bardziej indywidulany charakter i wymagają mniejszego lub większego zaangażowania klienta w proces ich świadczenia. Po treści usługowe sięgają częściej właściciele stron internetowych, którzy w ten sposób chcą nie tylko zaprezentować swoją ofertę potencjalnym klientom, ale i chcą tym sposobem zmniejszyć koszty promocji swojej strony poprzez konsekwentną budowę kontekstu wpływającego na wysoką pozycję strony internetowej w wyszukiwarkach.

Artykuły promujące produkty / usługi

Jednym ze sposobów nie tyle co zwrócenia uwagi klienta, ale przekonania go co do słuszności zakupu, czyli "złapania" klienta na pierwszym etapie procesu zakupowego jest podsunięcie mu rozbudowanej informacji na temat potencjalnie preferowanego przez niego dobra. O ile cena i dostępność są tą siłą zewnętrzną, która poza potrzebami ma zasadniczy wpływ na decyzję zakupową klienta, tak promocja dobra poszerza świadomość potencjalnego klienta co do istnienia danego dobra i jego charakteru.

Promocja tym różni się od reklamy, że nie ma charakteru masowego, a co za tym idzie jest bardziej zindywidualizowanym przekazem medialnym. Produkty i usługi można oczywiście promować na różne sposoby. W internecie i poza nim. Promocja internetowa opiera się w głównej mierze na trzech kontentach: artykułach, krótkich prezentacjach video i marketingu szeptanym. Każdy z tych kontentów ma swoje zalety i wady. Ich skuteczność zależy nie tylko od pomysłu i wykonania ale i od rodzaju promowanego dobra. Generalnie rzecz ujmując, dla osiągnięcia porządanego efektu warto stosować różne metody promocji, tak aby klient (któregokolwiek kanału nie użyje) otrzymał dawkę informacji o produkcie / usłudze. W tym celu ciasteczka (cookies) zbierają dane o klientach, głównie ich IP i lokalizacje i po pierwszym zapoznaniu się z materiałem promocyjnym ukierunkowują na nich kolejną dawkę reklamy / promocji, tym razem już na innym kanale (o ile na kanale tym wykupiona została powierzchnia reklamowa). Stąd marketing sieciowy czy remarketing.


Cele - czyli dlaczego copywriting?

Copywriting, czyli pisanie treści jest najważniejszym aspektem działań marketingowych w Internecie. Pomimo rosnącej roli zdjęć w promocji on-line wciąż większość wyszukiwań opiera się na znakach tekstowych. Choć zdjęciom tego nie wróżymy, tak być może w niedalekiej przyszłości, czyli za jakieś 10-20 lat video na dobre wyprze język pisany. Niemniej jednak content marketing zawsze będzie miał duże znaczenia, także w pozycjonowaniu obrazów i plików audio-video. Pismo stanowi fundament społeczno-kulturowy cywilizacji ludzkiej i zepchnięcie go z tego priedestało byłoby bardzo trudne.

API a oryginalność treści

Oryginalny tekst w Internecie jest niczym świeże powietrze na naszej planecie, czymś niegdyś bardzo często spotykanym, dziś nade wszystko cenionym i coraz trudniejszym do zdobycia. Działania marketingowe w Interncie w coraz większym stopniu podlegają procesom automatyzacji, której atrakcyjność wynika nade wszystko z popularyzacji postępu w rozwoju technologii programistycznej. No ale nie tylko... powiedzmy sobie szczerze, że automatyzacja procesu przesyłu informacji pomiędzy serwisami internetowymi poprzez odpowiednią konfigurację oprogramowania interfejsów aplikacji (w skrócie API, ang. application programming interface) jest rozwiązaniem innowacyjnym, które zmienia oblicze internetu. Niemniej jednak API jest dziś wykorzystywane w sposób strite pierwotny, najczęściej niewłaściwy. Nade wszystko API nie powinno się wykorzystywać do przenoszenia treści między serwisami (kwestia przenoszenia zdjęć i filmów video pozostaje otwarta). Przenosząc treści między serwisami dopuszczamy się ich kopiowania i zarazem prosimy się wręcz o nałożenie filtra na stronę / sklep czy serwis internetowy. Można się o tym przekonać w łatwy spsoób, np. przenosząc automatycznie wszystkie aukcje z Allegro do magazynu nowo postawionego sklepu internetowego. Na 100% sklep wpadnie czasowo w filtr, a w najgorszym razie strona zostanie całkowicie zbanowana. Opisy produktów nie mogą być kopiowane poza serwis aukcyjny, bo robot google potraktuje je (i słusznie) jako treści skopiowane.

Copywriting a SEO/SEM

Treści zamieszczane na stronach, serwisach czy sklepach internetowych mają zasadnicze znaczenie dla ich optymalizacji i pozycjonowania (SEO/SEM) w wyszukiwarkach internetowych. I nawet jeśli deweloperzy opierają pozycje swoich serwisów internetowych na reklamie, tak nie stosowanie się do podstawowych zasad pozycjonowania i optymalizacji znacząco zmniejsza efekt echa, który można uzyskać poprzez odpowidnie zarządzanie linkami i treścią na stronie internetowej.


Sposób nazywania linków i ich opis dla SEO/SEM optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki graficzne
Źródło: Opracowanie własne.

Mamy w tym miejscu na myśli nie tylko publikowane na stronie internetowej treści dla Userów, ale też właściwy sposób nazywania linków (img) i ich opis dla wyszukiwarek graficznych (alt). Optymalizacji tej nie dokonujemy dla wyszukiwarek tekstowych, ale dla wyszukiwarek graficznych. Do budowy przekierowań i ich opisu należy stosować kombinację słów kluczowych. Treści dla Userów muszą być przede wszystkim merytoryczne. Potencjalnych klientów nie można zasypać słowami kluczowymi czy linkami. W niskim stopniu przekłada się to na budowę tożsamości marki i może mieć negatywne skutki dla pozycji strony w wyszukiwarce internetowej. Dużo większe znaczenie dla pozycji stron internetowej ma tytuł strony <title>, który jest powiększany i uwypuklany przez wyszukiwarki. To właśnie tytuł jest pierwszym, co User widzi przeglądając Internet pod kątem treści.

Zachowując tego typu podstawowe zasady dotyczące sposobu nazywania linków i ich opisów, można znacząco zwiększyć szansę na wysoką pozycję strony w wyszukiwarce graficznej. Jeśli doda się do tego odpowiedni tytuł strony oraz umieści na stronie wartościową dla użytkownika treść (głównie chodzi o to, aby była to treść merytoryczna), to można się spodziewać, że po jakimś czasie robot google zaindeksuje tę stronę na tyle wysoko, że jakiś internauta serfujący po sieci natknie się na tę stronę, przykucnie i poświęci więcej czasu na przestudiowanie tego, co autor miał w owym czasie do powiedzenia na temat siebie/swoich usług czy sprzedawanych produktów.

Chcąc zwiększyć szansę na wyższą pozycję artykułu na stronie internetowej należy odpowiednio podlinkować treść, tzn. skierować na tę stronę przekierowania z innych stron o podobnej tematyce (strict pozycjonowanie zewnętrzne) oraz zbudować przekierowania z innych podstron w tym samym serwisie (część z zadań optymalizacji wewnetrznej). Choć najłatwiej umieścić treści na własnej stronie internetowej, tak można pokusić się również o umieszczenie swoich treści na innych serwisach internetowych.

Michał Chechelski