BLOG

najnowsze artykuły

Każdy kto choć raz zmierzył się z projektowaniem strony internetowej w sensie stricte (a nie tylko instalacji zakupionego szablonu) zapewne bardzo dobrze zdaje sobie sprawę z bólu głowy, jaki pojawia się w trakcie pracy nad strukturą witryny, linkbuldingiem między podstronami i optymalizacją treści. Zwłaszcza jeżeli zlecenie dotyczy poprawienia starej witryny WWW, a w tym podniesienia jej pozycji w wyszukiwarce internetowej.

Pracę taką cechuje ciągły niedosyt, wszechobecny krytycyzm, poczucie nieskończoności, pracy syzyfowej, poruszania się po projekcie w sposób hipnotyczny (na wzór ślimaczej muszli). Nieraz po wielodniowych (a nieraz i wielonocnych) sesjach webmaster zaczyna kodować przez sen i ścierać się ze swoją zmęczoną psychiką. Takim "ringiem", podstawowym miejscem potyczek jest blog internetowy z zajawkami do wszystkich podstron na witrynie.

To dzięki blogowi roboty indeksujące szybko odnajdują całą pozostałą zawartość serwisu. Więcej o znaczeniu bloga dowiedzą się Państwo z artykułów (stricte o blogach):


Rola bloga

Podstawową funkcją bloga jest porządkowanie treści, a co za tym idzie ich konceptualizacja. Pisanie bloga na stronie internetowej czy sklepie pozwala na lepsze zarządzanie strukturą witryny (linkbuilding) oraz treścią. Pracując na blogu identyfikujemy błędy i problemu, a co za tym idzie wykonujemy niezbędne poprawki w treści i kodzie.

Moją ulubioną rolą bloga jest przekazywanie informacji bezpośrednio związanych ze sprzedawanymi usługami lub produktami. Dobrym przykładem zastosowania bloga jako obszaru, w którym nasz klient zdobędzie niezbędną wiedzę do prawidłowego korzystania z oferowanych mu produktów lub usług jest blog integratora Baselinker i sklepu internetowego IdoSell. Jeśli bowiem, nasza usługa lub sprzedawane przez nas produkty są skomplikowane, nowe na rynku, trudne do zrozumienia lub z jakichś innych powodów wymagają lepszego przedstawienia i wytłumaczenia naszym klientom, to blog jest idealną formą dla pierwszego kontaktu. Funkcję tę można zdefiniować tak: "Zanim do nas zadzwonisz, przejrzyj naszego bloga". Blog o takim charakterze można połączyć z budową społeczności na forum internetowym.

Inną rolą bloga jest pośrednie nakierowanie Internauty na właściwe usługi czy produkty. Na blogu bowiem, mogą być poruszane inne tematy aniżeli te, które w sposób bezpośredni dotyczą sprzedawanych usług czy produktów. Metoda pozyskiwania klienta poprzez przekazywanie mu informacji na nieco inne tematy (często bardziej szczegółowe, ale wciąż pośrednio związane z naszą działalnością) jest z powodzeniem stosowana przez takie firmy, jak np. iFirma czy home.pl. Pisząc na blogu o problematyce powiązanej ze sprzedawanymi produktami i usługami możemy liczyć na zdobycie większego zaufania wśród potencjalnych klientów oraz na wzrost świadomości marki wśród użytkowników Internetu z naszego segmentu docelowego. Takie podejście do bloga pozwoli też firmie osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania dla mniej znaczących dla niej słów kluczowych. Pozycja ta będzie jednak wzmacniać pozycję witryny dla tych fraz, na których nam najbardziej zależy (użytkownik, który znalazł się na naszej witrynie z pozycji mniej znaczącego słowa kluczowego może kliknąć w jedną z głównych podstron i spędzić nieco więcej czasu na stronie sprzedawanego przez nas produktu lub usługi. Użytkownik ten najprawdopodobniej nie kupi naszej usługi, jest to bowiem serfer o chwilowej świadomości "turysty", ale jego obecność przełoży się na lepszy wynik SEO, a ten zostanie przekuty w sprzedaż.


Podział

Porządkowanie prowadzi do wielorakiego podziału struktury witryny, tak na podstrony wymagające poprawy, jak i podstrony wg znaczenia dla SEO i tematyki. Nie należy mieć przy tym wątpliwości, że tego typu podział będzie miał charakter rozłączny czy też kiedyś uzyska charakter finalny. Pełni on bowiem podobną funkcję do planu menu głównego, który ewoluuje i zmienia się wraz z każdym kolejnym przystąpieniem do optymalizacji witryny. Można nawet zauważyć związek pomiędzy podziałem wypracownym w sferze blogowej z tym, którym występuje w menu głównym strony. (strukturę witryny można skojarzyć z macierzą BCG)

Dla niektórych podstron może zabraknąć miejsca. Dla tego typu podstron i artykułów tworzy się zakładkę "inne" lub "Pozostałe". W przyszłości mogą one wpłynąć na zmianę struktury witryny internetowej i stać się przyczółkiem pozycjonowania nowej grupy podstron w menu. Szczególne miejsce dla "pozostałych" znajduje się na blogu...., który będzie w praktyce jedynym pewnym miejscem (poza linkbuildingiem) wiążącym te podstrony ze stroną główną (a więc i sitemap). Ponadto taki podział nie obejmuje stron informacyjnych, takich jak O nas, Cennik, Wycena oraz Nasi klienci itp.. podstron z regulaminem, polityką prywatności. Taki spis treści pozwala na szybkie przejście użytkownika do określonej kategorii wpisów. Naprostszym sposobem wykonania spisu treści jest zakotwiczenie odnośników do znaczników HTML o określonym ID (o nadanej nazwie etykiety)


Lista artykułów

Najnowsze artykuły na temat wystawiania aukcji, dodawania produktów, konfiguracji magazynów, budowania sklepu internetowego i pozycjonowania stron. To tu przedstawiamy zajawki (skróty) do nowych artykułów na stronie. Linki te mają zasadnicze znaczenie dla podstron, których nie ma w menu. Artykuły te nie mają też innego powiązania ze stroną główną lub podlikowania te są wątpliwe.




Problematyka budowy sklepu internetowego

  • Stawianie integratora Baselinker

    Przygotowywanie magazynu do realizacji scenariusza centralnego – integrator Baselinker jako centrum zarządzania zamówieniami, stanami i cenami na różnych sklepach i serwisach aukcyjnych. Kreacja opisów produktowych, budowa szablonów HTML, CSS, uzupełnianie parametrów. Przygotowywanie magazynu do wystawiania aukcji internetowych.

  • Stawianie sklepu PrestaShop

    Budowa sklepu internetowego z wykorzystaniem silnika PrestaShop. Postawienie sklepu na oprogramowaniu tworzonym w oparciu o model opensource. Instalacja oprogramowania na serwerze, konfiguracja ustawień podstawowych i zaawansowanych. Wgrywanie wtyczek i integracja z aplikacjami zewnętrznymi. Konfiguracja magazynu sklepowego, dodawanie produktów, wystawianie aukcji przez sklep. Inne prace administracyjne i porządkowe.

  • Konfiguracja sklepu internetowego Shoper




Problematyka dodawania produktów

  • Stawianie integratora Baselinker

    Przygotowywanie magazynu do realizacji scenariusza centralnego – integrator Baselinker jako centrum zarządzania zamówieniami, stanami i cenami na różnych sklepach i serwisach aukcyjnych. Kreacja opisów produktowych, budowa szablonów HTML, CSS, uzupełnianie parametrów. Przygotowywanie magazynu do wystawiania aukcji internetowych.

  • Dodawanie produktów do Baselinker

    Dodawanie produktów i uzupełnianie kart produktowych na wewnętrznym magazynie Baselinker.

  • Dodawanie produktów do WooCommerce

    Budowa kart produktowych na sklepie internetowym WordPress WooCommerce. Projektowanie struktur stron produktowych, tworzenie templatek HTML, CSS. Strony sklepowe z wykorzystaniem kreatora wizualnego Divi, Elementor, WP Bakery i Visual Composer. Tworzenie struktur krzyżowych. W pełni responsywne karty produktowe dostosowane do urządzeń mobilnych. Kreacja opisów produktów, konfiguracja ustawień magazynowych oraz inne prace z zakresu administracji sklepu internetowego.

  • Uzupełnianie kart produktowych IdoSell

    Wprowadzanie danych produktowych i tworzenie struktury stron sklepu postawionego na silniku IdoSell. Kodowanie templatki dla opisów produktowych, kreacja orginalnych i rzetelnych charakterystyk, przygotowywanie produktów do wystawianie na aukcje Allegro, eBay i Amazon. Pomoc w konfiguracji sklepu, optymalizacja ustawień magazynowych, integracja z aplikacjami zewnętrznymi (w tym z integratorem Baselinker).




Problematyka wystawiania aukcji

  • Koszt wystawienia aukcji

    Artykuł na temat optymalizacji kosztów wystawiania aukcji i dodawania produktów, w którym poruszamy kwestię synchronizacji produktów na różnych kanałach marketingowych i wiążących się z tym korzyści. Szacowanie kosztów wystawiania aukcji na różne serwisy marketplaces: Allegro, eBay, Amazon, eMag, Kaufland i inne.




Problematyka templatek i szablonów

  • Projektowanie szablonu eBay

    Projektowanie szablonu eBay to zadanie nader trudne ze wzgędu na dość wąskie wymagania serwisu eBay do stosowania znaczników HTML i CSS oraz zakazu stosowania skryptów i linków bez ochrony SSL. Poza tym istnieje jeszcze kilka niepisanych reguł, które komplikują kodowanie templatek na serwis aukcyjny eBay. Niezależnie jednak od tego, tworzenie szablonów aukcyjnych na eBay jest możliwe dzięki bardzo dobrej znajomości HTML i CSS, za pomocą których to języków można zbudować galerię zdjęć, zakładki z kotwicami, responsywne menu typu hamburger i inne elementy utrzymujące szablon w standardzie RWG.

  • Strony produktowe typu Landing Pages

    Artykuł o projektowaniu stron produktowych, a w tym kodowaniu kart sklepów internetowych, templatek HTML, CSS, szablonów powielanych na każdej podstronie oraz układania struktur za pomocą wizualnych kreatorów stron internetowych. Strony internetowe typu Landing Pages, to długie opisy w układzie krzyżowym ze zdjęciami. Struktura takich jednostronicowych witryn podzielona jest na sekcje, które wyróżnia różny kolor tła.

  • Projektowanie szablonu HTML

    Szablony aukcyjne i templatki HTML na sklepy i serwisy aukcyjne. Projektowanie struktur dla podstron internetowych, stron sklepowych i kart produktowych. W pełni responsywne (RWG) templatki dostosowane do urządzeń mobilnych. Projekty na indywidulane zamówienie, koncepcje design wspierajace sprzedaż internetową. Atrakcyjne wizualizacje usług i produktów.


Ciężar bloga dla strony internetowej czy witryny sklepowej, to pytanie, które warto zadać. Zawsze bowiem warto pytać o plusy i minusy wdrażanych rozwiązań. Czy blog niesie zagrożenie dla pozycji strony w wyszukiwarce? Czy jest to ferma linków? Czy podpinając blog do menu nie obciążamy za bardzo strony głównej i pozostały podstron?




osoba do wystawiania aukcji internetowych

Michał Chechelski jest webmasterem z ponad 10 letnim stażem. Z wykształcenia specjalista ds. zarządzania i marketingu. Z doświadczenia zawodowego webmaster i copywriter. Właściciel firmy web3promagraco. Realizuje prace z zakresu dywersyfikacji kanałów dystrybucji internetowej – wystawia aukcje internetowe, dodaje produkty na sklepy, wykonuje konfiguracje, stawia sklepy internetowe i je pozycjonuje. Pracuje samodzielnie lub w zespole projektowym.